E-Ticaret Nedir ve E Ticaret İçin Yurt Dışı Şirketi Kurma
6 ay önce 448 kez okundu

E Ticaret ifadesi elektronik ticaretin kısaltılması olarak kullanılırken, özellikle son yıllarda internet kullanımın artmasıyla büyük bir pazar payına sahip olan ürün ve hizmet pazarlama – satış türüdür. Ticaretin elektronik bir ortamda gerçekleşmesi anlamına da gelen e ticaret, şaşırtıcı verilerle dünya üzerinde büyümeye devam etmektedir. Bu büyüme beraberinde işletmeler için alternatif ya da ana bir yatırım anlamı taşımaktadır.

Küresel çapta artan bir büyüme ile hakim olduğu alanı giderek genişleten e ticaret, özellikle 2014 – 2019 yılları arasında paydaşlarına büyük kazançlar sağlamıştır. 2014 yılında 1.336 trilyon dolar büyüklüğe sahip e ticaret hacmi, 2019 yılında 3.535 trilyon dolara ulaşmıştır.

Elbet de bu büyük pasta yeni ya da köklü işletmelerin de dikkatinden kaçmamıştır. Günümüzde e ticaret, hem yerel hem de ulusal bazda yeni açılan işletmelerle büyümeye devam etmektedir.

E Ticaret Nasıl Yapılır?

Öncelikle e ticaret yaparken şirketinizin geleneksel işletmelerden bağımsız olarak düşünmemeyi öğrenmelisiniz. Bir e-ticaret yöneticisi veya bir mağaza müdürü, bir şirketin tüm e-ticaret varlığından sorumludur. Görevleriniz, web mağazası için ürün yelpazesinin gerçek seçiminden, zamanında veya zamanında teslimata, koleksiyonların ve iadelerin yönetimine kadar çeşitlilik gösterir. Bir e-ticaret yöneticisi olarak, ilgili e-ticaret görünümlerini detaylı – özverili bir şekilde planlamalı, işlevsel olarak uygulamalı ve yeni gelişmelere kalıcı olarak derinlemesine uyarlamalısınız. Farklı odaklı yönelimdeki uzman departmanlar (web tasarımı, pazarlama, satış, BT, içerik vb.) Ve harici hizmet sağlayıcılar arasında bir bağlantı görevi görürsünüz. Bu bağlamda, görevleriniz geleneksel bir şube müdürünün sorumluluk alanıyla yakından ilgilidir. Mal akışını, ürün ve fiyat etiketlemesini, envanter yönetimini ve ayrıca ödeme, iadeler veya erişimle ilgili bireysel satış süreçlerini açıkça yönetmelisiniz. Görev yelpazeniz daha sonra kapsamlı bir politika ve geniş çevrimiçi pazarlama alanı aracılığıyla uygun şekilde büyümesini sürdürecektir.

Yerelden Uluslararası E Ticaret

Yukarıda da belirttiğimiz gibi dünyada ve ülke çapında e-ticaret satışları her yıl artıyor. E Ticaret 2021 yılının sonuna kadar payını 4.479 trilyon dolara kadar çıkaracak öngörüsü hakim. Sadece 2017 yılında Çin, dünya çapındaki tüm e-ticaret satışlarının% 67,1’inden sorumluydu. Eğer işletmeniz yerel pazarda etkinliğinde en üst seviyeye gelmişse yurtdışında şirket kurmayı neden düşünmeyesiniz? İşletmeniz yerel pazarınızı doyurduysa, uluslararası pazarlara açılmayı düşünmenin zamanı gelmiştir. Sonuçta, dünyada 7,5 milyardan fazla insan var ve uluslararası tüketici pazarları gerçekten hızlı bir şekilde büyüyor. Yurtdışına açılmayan yüzde 99’luk kesimden biriyseniz, belki de nasıl başlayacağınızı bilmiyorsunuzdur. Veya nasıl yapılacağına dair bir fikriniz olsa bile, bunu verimli ve başarılı bir şekilde nasıl yapacağınızı bilemeyebilirsiniz.

Eğer ulusal topraklarda bir e ticaret şirketi kurmak istiyorsanız, birçok ülkenin kendi iç tüzüğü kapsamında belirlediği yasal çerçeveler içinde bunu yapmanıza izin verilir. İdari prosedürlerin yanı sıra size uygulanacak mali ve muhasebe yükümlülükleri, bu nedenle önemli araştırma ve yukarı akışa konu olacaktır. Farklı ülkede işletmenizi çalıştırmak için hangi hangi yetkilere ihtiyacınız var? Gerçekleştirmeyi planladığınız faaliyet belirli düzenlemelere tabi mi? Son olarak, kendinizi Fransız pazarında başarılı bir şekilde konumlandırmak için yerel dile ve geleneklerine yeterince hakim misiniz? Yurtdışında e ticaret şirketi kurma esnasında şirketinizi kurmayı düşündüğünüz ülkeden ikametgah olmadan işinizi büyütmenin yollarını, bu adımlarınızda size yardımcı olacak GlobalTrust, profesyonellerin ihtiyaçlarına da uyum sağlar.

E Ticaret için yurtdışında şirket kurma konusunu örneklerle açıklamak siz okurlar adına daha faydalı olacaktır. Göçmen nüfusuyla ünlü Fransa, e ticaret için uygun bir ülke olabilir. Bu bağlamda Fransa’da şirket kurma öncesinde dikkat edilmesi gereken, ya da atılması gereken adımlar nelerdir, bunlara bakalım…

Bir yabancı için Fransa’da iş kurma: Ticari, sınai ve liberal faaliyetlerin çoğu, Fransa’da gerçekleştirilecek bir iş yaratımının konusu olmalıdır. Bu nedenle, bir zanaatkar veya tüccar olmak veya iştirakçi statüsünü benimsemek için resmi bir yasal yapı benimsemek zorundasınızdır. Derneklerin yöneticileri, yöneticileri ve yasal temsilcileri de Fransa’da Fransız vatandaşı olmadan faaliyetlerini yürütmek için belirli sayıda yükümlülüğe tabidir. Son olarak, Fransa’da kurulmuş bir kuruluşla ilgili olarak yabancı hukuka tabi tüzel kişilerin temsilcileri ve ticari faaliyetlerde bulunanlar da bu maddede sunulan yükümlülüklerle ilgilenirler.

Fransa’da bir iş kurmak: Hangi oturma izni başvuruda bulunabilir?

Fransa’da Fransız vatandaşı olmayan bir şirket kurduğunuzda, şu iki statüden birini seçmelisiniz: ikamet eden veya ikamet etmeyen statüsü. Fransa’da yaşamaya karar verip vermemenize bağlı olarak, zorunlu oturma izinleri ve ilgili prosedürler aynı olmayacaktır.

İş kurma: Fransa’da ikamet etmeyi planlıyorsunuz

Fransa’da uzun dönem ikamet hakkı, mesleki faaliyetlerini kanıtlamaları gereken Avrupalı ​​işçilere kolaylıkla verilmektedir. Bu ikamet hakkı, Avrupa bölgesindeki bir ülkeden gelen tüm vatandaşlar için 3 aydan fazladır.

Buna ek olarak, Fransız topraklarında 5 yıldan fazla kesintisiz ikamet etmeniz halinde daimi ikamet hakkı talebinde bulunabileceksiniz. Mesleki faaliyetinizi Fransız topraklarında icra etmek için oturma izni başvurusunda bulunmanıza gerek yoktur; ancak, bir AB / AEA / İsviçre Vatandaşı oturma izni için başvurabilirsiniz.

Öte yandan, Avrupa vatandaşlığınız yoksa, menşe ülkenizde bulunan Fransız makamlarına uzun süreli vize başvurusunda bulunmanız gerekecektir. Bu tip D vize 4 ay ile 1 yıl arasında geçerli kalır ve süresi dolduğunda uzatılabilir.

Yurt dışında şirket açma noktasında Fransa özelinden genele doğru bir çıkarım yapmak gerekirse de birçok Avrupa ülkesinde Fransa’daki gibi gereksinimler yasalar karşınıza çıkacaktır. Bu bağlamda profesyonellerden destek almak e ticaret işletmenizi, yurtdışında yarışa ortak etme konusunda sizi bir adım öne geçirecektir. Yurt dışında şirket kurmak profesyonellik ve deneyim isteyen uzun bir süreçtir. Globaltrust, sizlere yurt dışında şirket açmak için gerekli olan ve aynı zamanda hukuki ve teknik yeterlilik gerektiren süreçlerde hizmet vermektedir. Ticaret ve sermaye ilişkileriyle rekabet üstünlüğü kazandırabilen Globaltrust, yurt dışında online şirket kurmak veya offshore şirket açmak isteyen kişilere şirket kuruluşu ve sonrasında gerekli olan tüm hizmetleri profesyonel bir şekilde sağlamaktadır.

E Ticaret Hakkında Diğer Detaylar

Kurucu olarak e-ticarete girmek istiyorsanız, bu nedenle şunları göz önünde bulundurmalısınız: Kendi çevrimiçi mağazamı mı oluşturuyorum yoksa ürünlerimi bir pazarda mı satıyorum?

Kendi mağazanız: Kendi çevrimiçi mağazanızla kurucu olarak çok daha esneksiniz, ancak mağazayı kurmak için belirli bir miktar zaman ve para harcamanız gerekir. Avantaj: Siz, kendi patronunuz olarak kalırsınız ve tüm süreci kontrol edersiniz. Ayrıca üçüncü şahıslara ödenecek herhangi bir satış ücreti yoktur.

Pazar yeri: Amazon ve Ebay birlikte e-ticarette yüzde 66 pazar payına sahip. Rakiplerin hiçbiri yüzde 2’yi geçemiyor. Amazon veya Ebay gibi bir pazarda satış yaparken, büyük müşteri tabanından faydalanabilir ve 1. günden itibaren satış yapabilirsiniz. Bununla birlikte, pazar yeri operatörleri satılan her ürünle para kazanır ve satılabilecekleri koşullar hakkında önemli kararlar alırlar.

Her iki modelin de avantajları ve dezavantajları olduğu için, kendi çevrimiçi mağazanız ve pazar yerleri üzerinden yapılan satışların bir kombinasyonu ile çalışmanız önerilir. Kuşkusuz yerleşik pazarlarda daha hızlı müşteriler bulabilirsiniz, ancak paranın çoğu kendi mağazanızla uzun vadede cebinizde kalır. Bir çevrimiçi mağazanın kurulması genellikle yıllar alırken, pazar yerleri hemen başlayabilir. Aranan ve satın alınan bir ürününüz olduğunu varsayarsak. Ürünler ayrıca bir pazar aracılığıyla çok hızlı ve kolay bir şekilde test edilebilir.

Sabit perakendeyi desteklemek için e-ticaret

Sabit perakende, e-ticaretten yıllarca zarar gördü. E-ticaret ilk başta kısa vadeli bir trend olarak alay edildi, ardından büyüyen pazar payı nedeniyle perakendeciler tarafından lanetlendi. Bununla birlikte, bu arada, sabit perakendecilikte yeniden bir düşünce var: “çok kanallı” teknik terim altında, klasik perakendeciler artık sadece sabit değil, aynı zamanda e-ticarette de.

Bayiler, çok kanallı satışların farklı biçimlerini kullanır. Bazıları iki yönlüdür ve mallarını fiyat ve lojistik açısından ayrı ayrı sunar – yani çevrimiçi ve çevrimdışı. Ancak bu arada, e-ticaret ile sabit perakende arasında yakın bir bağlantının ekonomik açıdan en etkili olduğu görülmüştür. Bu şekilde, geleneksel perakendenin avantajlarından yararlanılabilir, örneğin çevrimiçi siparişler mağazadan ücretsiz olarak alınabilir. Müşteriler, örneğin çevrimiçi olarak aldıkları özel tekliflerle mağazaya da çekilebilir.

GlobalTrust Yurtdışı Adımlarınızda Yanınızda!

GlobalTrust, uluslararası pazarlara açılmak ve işlerini büyütmek isteyen yabancılar için Türkiye’deki en iyi analizleri yaparken, yatırımlarını işletmelerini yurtdışına taşımak isteyen işletmelere ve şahıslara da profesyonel destek sunuyor. Vergi optimizasyonundan online ödeme ve tahsilat konularına kadar pek çok alanda hizmet sunan GlobalTrust, farklı coğrafyalarda yatırım ve iş ortaklığı düşünenler için en iyi fırsatları araştırırken, müşterilerine her alanda destek veriyor. Yerel pazarlar ile en iyi ve verimli ilişkileri kurabilmenizi sağlayan ipuçları sunan GlobalTrust, birçok farklı sektör üzerinde araştırma yapıp, yapmak istediğiniz işe ilişkin risk ve durum analizi raporları sağlıyor.

Mevzuata uygunluk ve raporlama hizmetleri sayesinde hem yerel hem de çok uluslu yapılar kurabilmenize yardımcı olan GlobalTrust, verimli ve uygun maliyetli mevzuata uygunluk stratejileri ile de yanınızda oluyor. Şirketinizin faaliyetlerini ve vergi planlamasını titizlikle yürüten GlobalTrust, yatırımınızdan sonra en doğru kararları alabilmenize yardımcı oluyor.

Ücretsiz Danışmanlık Almak İçin Bizimle İletişime Geçin
  • Tüm kampanyalardan telefon, sms, ve e-mail yoluyla haberdar olmak istiyorum.

Ücretsiz Danışmanlık Almak İçin Bizimle İletişime Geçin

    Sizi Arayalım WhatsApp